2010. március 19., péntek

# életmód-nevelés-társadalomtudomány-tudomány

Kovács Gábor-Vétek György: Sörtéka


Tudom, hogy ezt blogot nők írják, és – gondolom – elsősorban ők is olvassák, most mégis egy férfiaknak szóló könyvet szeretnék bemutatni nektek. Apukám születésnapjára vettem, a címe nem más, mint Sörtéka. Persze nem csak férfiaknak való, bevallom, én is olvasgattam, mivel egy nagyon jól megszerkesztett és érdekes összeállítás.
A „Habos kalandozások a világ körül” alcímet viselő könyv egy történeti áttekintéssel kezdődik. Sörfőzés az ókorban, sörfőzés ősi egyiptomi módon, majd a középkorban stb.
A sörfőzés folyamatába is részletes bepillantást nyerhetünk, megtudhatjuk pl. mi az a cefrézés.
Ezután jön a kedvencem, az országok áttekintője, hol milyen sörök vannak: Magyarország, Csehország, Ausztria… stb, mind precíz, pontos leírással pl. arról, melyik sörnek mekkora az alkoholtartalma milyen az íze, hány fokon kell tárolni.
Európán kívüli országokról is szó esik. Tudtátok, hogy japán sör is van? :)
Majd receptek(!) következnek, levesektől a desszertekig és a koktélokig. Pl. „Sörös krumplileves”, „Sörben főtt ponty”, vagy „Sörös ostya.” (Hajrá, csajok, lehet sütni-főzni!)
Kiemelném még a „Sörcikkgyűjtők” fejezetet, amely szenvedélyes (profi) gyűjtők páratlan korsó-, üvegpohár- és söralátét-gyűjteményeiből ad fényképes válogatást.
A kiadvány igényes, tele színes illusztrációkkal, fényképekkel, a végén még „szójegyzék” is található.
A könyv ára 4500 Ft (Aréna 2000 Kiadó, 2008), úgyhogy ennyit igazán rászánhatunk apukánkra, férjünkre, barátunkra. Én egy különleges sört is vettem hozzá – így tökéletes az ajándék!
És bár én a sört sosem szerettem (max. „divatból” ittam főiskolás bulikon), a könyv meggyőzött, hogy sörök nélkül az életünk bizony sokkal kevesebb lenne :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates