2012. július 19., csütörtök

Marieluise von Ingenheim: Sissy 1-6.

Ebben a hónapban ifjúkorom két meghatározó könyvsorozatát fogom bemutatni. Egyik az Osztrák-Magyar Monarchia Erzsébet királynéjáról szól. A könyv olvasására az akkoriban sugárzott Sissi film-sorozat motivált. Nagyon szerettem a filmet, nem is tudom hányszor láttam. A szöveget is fújtam fejből :) Sokakhoz hasonlóan nagy Erzsébet királyné rajongó is lettem, és szerettem volna minél többet megtudni Róla. Minden alkalmat megragadtam arra, hogy beszerezzek egy-egy példányt zsebpénzből vagy ajándékként. Úgy emlékszem elég hamar meg is lett.  

1. Kislányból császárné lesz
2. Egy szív és egy korona
3. Egy császárné naplójából
4. Az álmok kastélya
5. A korona fekete gyémántja
6. Már csak az emlékek
Az első kettő kötet mondhatni egy-egy az egyben a film. Talán az írónőt is Ersnt Marischka története ihlette. A továbbiak pedig főként Erzsébet királyné érzelmi életét mutatják be egészen a korai tragikus haláláig. A történetben szó esik a magyarok iránt érzet szeretetéről, a gödöllői kastélyról, a gyermekeivel való kapcsolatáról és persze nem utolsó sorban Ferenc Józseffel való házasságáról is. Mint minden életrajz, ez is egyben korrajz is. Sok kritika szerint inkább hűen tükrözi  a 19. század  másod felének korát, mint Erzsébet királyné életét. 
Én ifjú lánykaként nagyon megszerettem Sissit, ha jól belegondolok anyaként volt a legszimpatikusabb :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates