2012. október 18., csütörtök

# havi összefoglalók

Augusztusi összefoglaló

Kicsit megkésve bár, de megszületett végre az összefoglaló mindarról, amit augusztusban olvashattatok a blogon, ezúttal új formában.
Az augusztust Niki nyitotta Michelle Moran: Madame Tussaud című regényével, ezzel elvezetve minket a francia forradalom idejére, érdekes szemszögből nyújtva bepillantást egy már sokszor, sokféleképpen elbeszélt történelmi korba. A szép borítójú, olvasmányos könyvet szívesen ajánljuk e korszak kedvelőinek.
A történelmi távlatokból egy ugrással az angol humor közelébe keveredtünk SzaMárti segítségével,aki P.G. Wodehouse egyik regényét ajánlja. Bevallom, én még semmit nem olvastam tőle, de az élménybeszámolót olvasva lehet, hogy most jött el az ideje.
Innen már csak egy ugrás London: Törpilla augusztusban Fejős Éva egyik legújabb regényét vette sorra. Aki szereti az igazán könnyed, női olvasmányokat, a fordulatos történeteket, az csatlakozzon hozzá!
Ezután aztán komolyabb vizekre eveztünk, hogy kis képzavarral kapcsolódjak a következő könyv címéhez: a Varjak tava Annamária ajánlásában családi kapcsolatokat, testvérviszonyokat boncolgató mélyebb, komolyabb könyv. Engem nagyon megfogott a borító és a leírás alapján.
Vissza megint az angol humorhoz, mielőtt túlságosan elmélyülnénk a varjak tavában: Koalány Stephen Fry: A víziló című kötetét falta fel augusztusban. Már a címlapja is vicces, bevallom, ez alapján soha nem vettem volna kézbe, jó, hogy írtál róla, Koalány! :)
A következő írás Indriyáé volt, ő Vámos Miklós: Apák könyve című művét ajánlotta figyelmetekbe. Kíváncsian vártam, mit szól hozzá, mert magam nagyon szeretem Vámos írásait, gyűjtöm a könyveit, és talán ez tetszett közülük a legjobban. Örültem, hogy Indriya tetszését is elnyerte a századokon átnyúló, egyedi stílusú családregény, olvassátok el Ti is!
Judy varázslatos világba kalauzolt, a könyvajánlója alapján kedvem támadt nekem is bevenni magam a kertembe, főzni, kóstolni, de főleg olvasni! Ezt a könyvet: http://konyvfalok.blogspot.hu/2012/08/sarah-addison-allen-csodalatos-waverley.html. A Szent Johanna-gimiről szóló sorozatot viszont nem ígérem, hogy el fogom olvasni, de ha Lolonak tetszett, szívesen ajánlom én is az ifjú korosztálynak. Judy azonban még egy másik könyvhöz is nagy kedvet csinált: ez Zima Szabolcs: A Makedón összeesküvés című műve. Izgalmas, fordulatos, történelmi és nyomozós egyszerre, szeretem az ilyet. Hát Ti?
Annamária ezután megint komolyabb témához nyúlt, sőt kifejezetten komolyhoz. Polcz Alaine könyvében a halál, a gyász témáját boncolgatja egészen személyes eseten: saját férje elvesztésén keresztül. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó könyv, ahogy az írónőt és életszemléletét, más írásait ismerem, de nehéz olvasmány is lehet...
Aki könnyedebbet, romantikusabbat szeretne, válassza inkább Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér című könyvét, minőségi szórakozást ígér az olvasóknak Törpilla. Én a szerző nevét csak a P.S. I love you című filmből ismerem, de most kíváncsivá tett ez a könyv is.
SzaMárti pedig ahogy írja, nem hagy ki egyetlen Robin Cook könyvet sem, tehát mi sem hagytuk ki a szerzőt augusztusban: ezúttal a Gyilkos terápia című, legújabb regényét ajánljuk itt a Könyvfalókon.
Félcsi még nem írt ebben a hónapban, most Török András: Budapest könyvéről számolt be. Ilyen egy igazi útikönyv - az írása alapján el is hiszem neki, ez a könyv valóban magát ajánlja. Ilyennek kellene lenni az összes többinek is!  Cukorfalat pedig mintegy csatlakozik hozzá, Budapest egyik nevezetességéről, a Sziklakórházról szóló könyvet hozott most.
A hónap zárásaként Félcsi John Vaillant: A tigris című igaz történetét ajánlja. Kaland, borzongás a szibériai télben - engem meggyőzött! Igazán nagyon színes lett az augusztusi paletta, válogasson minden olvasó kedvére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates