2012. október 24., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 3.

Most én jövök a kíváncsiskodással.
Arra lennék kíváncsi, hogy ki, milyen stílusú könyveket választja legfőképpen és miért pont azokat?
Szívesen veszünk pár nagy kedvencet is ajánlónak.

Niki: én leginkább a szórakoztató irodalmat szeretem. Bejönnek a csajos, humoros, könnyed könyvek, a romantikusak, az erotikusak, de nagyon szeretem az ifjúságnak, fiatal felnőtteknek szóló történeteket és persze Gyerkőcöm miatt sokszor olvasok mesekönyveket is. Ugyanakkor nagyon kedvelem a történelmi regényeket, főleg a II. vgh. alatt játszódóakat, de egy jó krimi is rendesen magával tud ragadni. És miért pont ezeket? Jó kérdés. :o) Ezeket szeretem.

Igaz én kérdeztem, de válaszolok is nektek.
Én a fantasy és ifjúsági,és a most oly népszerű dísztópiás regényeket szeretem a legjobban. Talán azért, mert sosem nőttem ki a gyermekkorból. Szeretem a fura lényeket, az érdekes, a mienkétől eltérő világokat.
Kedvenc mesés szereplőim a tündérek, tündék, sárkányok és a sellők.
Nagyon sok kedvenc van, a legeket felsorolom nektek.
(Anne Rice összes műve, Andrea Cremer: Az őrzők, Ally Conidie :Crossed, Matched
Benina könyvei, Böszörményi Gyula :Zsófi könyvei, Elisabetta Gnone: Fairy Oak
J. K. Rowling: Harry Potter összes, J.R.R. Tolkien: A gyűrűk ura, Jill Hathaway :Slide
Jude Deveraux :Madam Zoya ,a lélek doktora , Kerstin Gier:Rubinvörös
Lauren Oliver :Mielött elmegyek, Delírium, Maryrose Wood:Mérenaplók
Nora Roberts :Némaság völgye trilógia, Nalini Singh:Vonzódás , Patrick Rothfuss:A szél neve
Raana Raas: Csodaidők, Sarah Addison Allen :A csodálatos Waverley-kert
Suzanne Collins:Az éhezők viadala, Vavyan Fable :Álomhajsza ,Álmok tengere, Tündértánc
Veronica Roth :A beavatott)

Félcsi: Én nagyon különböző könyveket olvasok. Sokan azt mondják, hogy az ember ízlése a könyvek terén meghatározza a személyiségét. Hát ha így van, akkor kíváncsi lennék, hogy ki mit mondana az én személyiségemre. :-) Szeretem a romantikusokat, a krimiket, a "régi" nagy klasszikusokat, szeretem a mai modern ifjúsági regényeket, a vámpírirodalmat, imádok életrajzot olvasni, és szeretem az orvostudománnyal kapcsolatos köteteket is. Jöhet a földrajz, a történelem, az útleírások, a receptek. :-) Sorolom néhány kedvencemet a teljesség igénye nélkül: Margaret Mitchell - Elfújta a szél (rengetegszer oldvastam), Tolsztoj - Háború és béke, Harriet Beecher-Stowe - Tamás bátya kunyhója, Stephenie Meyer - Twilight saga (Még akkor is, ha ciki ez ennyi idősen...), Leiner Johanna - A Szent Johanna Gimi részei (ez a sorozat most az új nagy kedvencem. :-)), Kertész Erzsébet könyvei, Harry Potter kötetek, Vicky Myron és Brett Witter - Dewey, a könyvtár macskája...stb.

Márti: Ez szerintem is így van, hogy a könyves polcunk tükrözik valamelyest a személyiségünket :) Ez nálam például úgy valósul meg, hogy különböző életszakaszaimban, más-más könyveket olvastam szívesebben. Volt olyan időszak amikor főleg krimiket olvastam (Agatha Christi, Robin Cook), de olyan is amikor a történelmi regények kerültek inkább a kezeim közé ( második világháborúról szólóak). Most leginkább a ezotériában utazom, azok a könyvek vonzanak, amelyek utat mutatnak ahhoz, hogyan éljük meg a lehető legteljesebben az életünket. A kedvenc szerzőm Müller Péter, és bár Csernus Imre nem feltétlenül ebbe a kategóriába sorolható, de általa is bevallottan hatással van műveire  Osho, szóval Ő is :) Az a mű, ami pedig az érdeklődésemet felkeltette a téma iránt; James Redfield: Mennyei Prófécia. Tudom ajánlani még Paulo Coelhot, Oshot, Szepes Máriát.   

Timi: Nálam is széles a repertoár. Nagy klasszikusoktól kezdve - magyar és külföldi egyaránt - szórakoztató irodalomig és a fantasyig, de az ismeretterjesztőket, dokumentarista regényeket, életrajzokat is nagyon szeretem. Gyűjtöm Kertész Erzsébet, Fekete István és Vámos Miklós könyveit. Azt hiszem, valahol példaképpé válnak az életrajzok főszereplői, mindenkiben találok valamit, ami elgondolkodtat, megihlet, ösztönöz. Jóval kevesebb az, amit nem szeretek: például azok a sikerkönyvek, amik csak azért húznak le hét bőrt a rókáról avagy egy témáról, mert valakinek még mindig új a mondanivalójuk, de inkább csak azért, hogy az írójuk, kiadójuk meggazdagodjon, mint pl. a Titok-biznisz. Illetve van az a könyv, ami olyan művészi akar lenni, hogy története már szinte nincs is, csak a nyelvezetért vagy néha nem is tudom, miért írták. Akkor írjanak inkább verset, de egy könyvben legyen már történet :) Nagyon szeretek számomra új írókat felfedezni, ilyen volt például tavaly Jorge Amado.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates