2012. november 21., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 7.

kép forrása
Sokan vannak köztünk, akik kisgyerekes anyák. Az érdekelne, hogyan változtak meg az olvasási szokásaitok a gyerek(ek) születésével. Biztosan máskor, máshogy jut idő rá, egyes témákat már nem szívesen olvastok, mások meg épp most kerültek előtérbe... Kinél hogy alakult ez?

Niki: Nálam különösebb változás nem következett be Gyerkőcöm születésével, azt leszámítva, hogy az első kilenc hónapban nem nagyon volt energiám olvasni. De amint átaludta az éjszakákat, kipihentebb lettem, ugyanúgy alvás előtt falni kezdtem a könyveket, mint ahogy a születése előtt is. Sőt, amikor jó idő volt és babakocsival sétálni, játszóterezni mentünk, majd elaludt, akkor lehetőségem nyílt leülni egy padra és abban az 1-2 órában a szabadban is olvasni. Előtte is többnyire esténként volt időm olvasni, a születése óta is többnyire olyankor olvasok, szóval ilyen téren nem változott semmi. Max. tán annyi, hogy régebben képes voltam több száz oldalt is olvasni minden este, ma már ez nem feltétlenül van így, hamarabb lecsukódnak a szemeim. :o)
Téma tekintetében annyi változás történt, hogy addig gyermekirodalmat nem nagyon olvastam, a születésével viszont újra előtérbe kerültek.

Adri könyvmoly:
Én régen sokat olvastam munka közben, napközben is. Ma már napközben nincs időm, így estére korlátozódik az olvasási idő. Ami azt jelenti, hogy aludni nem sokat alszom, főként ha egy nagyon jó könyvet fogok ki. Amiket nem szívesen olvasok mostanában, azok a kemény krimik, horrorok, ezeket ha tehetem elajándékozom, Rukkolázom, eladom őket inkább, nehogy később a csemete kilopja a könyvtáramból, mint ahogy én tettem anyuék könyveivel.
Régen, és most sem szeretem az olyan témájú könyveket, ahol gyerekeket bántanak, talán most még érzékenyebben érint az ilyen jellegű könyv.

Félcsi:
Őszintén szólva nekem nem változtak meg az olvasási szokásaim. Talán még többet olvasok, mint régen... Kihasználok minden apró kis időt, hogy a kedvenc időtöltésemnek hódolhassak. Ha alszik a lánykám, akkor ritkán pihenek én is vele, vagy ha ezt teszem, akkor könyvvel a kezemben heverészek. De nem ez a jellemző. Most a kicsinyem bölcsis lett, hamarosan újra munkába állok, de addig még "beszokunk" az intézménybe. Ez pedig arról szól, hogy a közelben kell lennem, ha esetleg haza kellene vinnem. Így most állandóan a könyvtárban lógok, illetve jó idő esetén a parkban, és ott olvasok szépen szorgalmasan. Így most még több időm van, igaz a többi dologra, amit otthon el kéne végeznem, még kevesebb. Ám ennek az időszaknak is hamar vége szakad, így nem tudom még, hogy a munkába állásommal hogy fogom összeegyeztetni a dolgaimat, már ami a kötelezettségeket, a sulimat, a szakdolgozatomat, és az olvasást illeti...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates