2013. június 3., hétfő

# interjú

Interjú

Egy régi motorossal készítettem nektek a legújabb interjút a blogírók közül.
Fogadjátok sok szeretettel Koalányt, azaz Anikót!


- A kezdetektől jelen vagy a blogon. Mesélj, hogy találtál rá a Könyvfalókra?
- Korábban babablogot vezettem, ebből a körből ismerem Nikit is, akinek a fejéből kipattant a közös könyves blog ötlete. Ő javasolta, hogy mi, elsősorban babablogosok, hozzunk létre egy könyves blogot. Így kezdődött, az alapítás (2009 október) óta tehát jelen vagyok én is.

- Az első blogod a babázásról szólt. Abból nőtte ki magát az írói szenvedélyed könyves blogra?
- A babablogom 2010 szeptemberéig írtam, akkor mentem vissza dolgozni, és akkor lett a kislányom bölcsis. Azt a blogot már nem igazán volt kedvem folytatni, inkább a könyves bejegyzések írásában merültem el mélyebben. Eleinte a saját könyves blogom azt a célt szolgálta, hogy átmásoltam oda a Könyvfalós bejegyzéseimet, hogy egyben legyenek. Az idők folyamán azonban kinőtte magát, több lett.

- Mennyivel másabb ezt írni, mint mondjuk magadról vagy a babádról?
- Más. Mert itt előtte "teljesítenem kell", magyarul el kell olvasnom a könyvet, jobban végig kell gondolnom, mit is írjak, akár olyan könyvről is, ami nem tetszett. A babablogban meg "csak" a mindennapjainkat írtam le, az olyan napló-szerű volt inkább, és persze sokkal személyesebb is volt.

Kultúr- blogod is van. Szerinted manapság mennyire kell jó anyagi helyzetben lenni ahhoz, hogy több kulturális rendezvényen megjelenhessen valaki? Az anyagi gondok, az időhiány miatt nem járnak már az emberek moziba, színházba, vagy már nincs igényük rá, nem divat?
- Nem hiszem, hogy divat kérdése lenne, inkább az anyagiak a meghatározóak. De véleményem szerint minden azon is múlik, hogy éppen mire van igénye az embernek. Pl. 1500 Ft-ért inkább játszóházba mész a gyerekeddel, vagy ugyanennyi pénzért színházba viszed? Mert a kultúrélmény fontos és meghatározó, de természetesen kell a mozgás, "lazább" szórakozás is. Szerencsére vannak ingyenes rendezvények is, ilyenkor már tényleg csak idő kérdése, hova jut el az ember.

- Hogy tudsz helytállni otthon a gyermekeid, a háztartás, férj, munka és a blog terén is? Van valami csodaszered, hogy ennyi mindenre van időd vagy valami praktika, ami alapján beosztod az idődet? Hogy bírsz ennyi blogon aktív lenni nap mint nap?
- Néha én is elcsodálkozom magamon, mennyi mindent csinálok. Napi 6 órát dolgozom a munkahelyemen, délután-este pedig ott a család (van egy 4 és fél éves kislányom) és a házimunkák. Nagy szenvedélyem a zumba fitness, heti kétszer minimum eljárok mozogni, erről nem vagyok hajlandó lemondani.
Hogy mikor olvasok és írok?
Olvasni általában esténként szoktam (nem tudok úgy elaludni, hogy ne olvastam volna legalább egy-két oldalt), vagy hétvégén, illetve munkába menet a 2-es villamoson - előfordult, hogy olyan izgalmas volt a könyv, hogy majdnem elfelejtettem leszállni.
A bejegyzéseket is hétvégén vagy este írom meg (persze fejben már napokkal előtte “összerakom”), vagy olyan is előfordult, hogy kora reggel kávé kortyolgatása közben ültem a géphez. Imádok írni, szerkeszteni, korábban évekig dolgoztam egy kisebb tévénél szerkesztő-riporterként, és alkalom adtán különböző újságokba írogattam. Őszintén szólva nagyon hiányzik ez a fajta munka, de most legalább a blogolásban kiélhetem magam.

- Megosztanád velünk, pontosan mit is dolgozol most?
- Budapest egyik kulturális intézményének vagyok az úgynevezett ifjúsági közönségszervezője, ami azt jelenti, hogy iskolákkal tartom a kapcsolatot, és szervezem be őket programjainkra.

- Önkifejező eszközök  a blogjaid? Mit érzel, mikor elkészül egy hosszabb, összetettebb postod? Kinek írod?
- Hazudnék, ha azt mondanám, magamnak írom. Persze, igyekszem az egyéniségemet is belevinni, de ugyanakkor azt is nézem, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését az ajánló: ne lőjem le a poént, de azért kíváncsivá is tegyem. És nagyon jó érzés, mikor elkészül egy poszt, és végre “közzéteszem”.

- Szerinted kik közül kerülnek ki az olvasóid? Milyen nem, korosztály keres rá a leggyakrabban a blogodra?
Hú... hát hogy őszinte legyek fogalmam sincs. Persze, azt nagyjából tudom, hogy az ismerőseim és a könyves bloggerek közül ki olvas. A statisztikát is szoktam nézegetni, mire keresnek rá. Pl. Robin Cook: Kóma sokáig vezetett, de mostanában pl. a Szent Johanna Gimit keresve is sokan találnak a blogomra - gondolom a fiatalabb korosztály.

- Ahogy nézem a blogod, nagyon színes. Mindenfajta könyvet elolvasol, vagy van egy határ, amit meghúztál és azt a műfajt messzire kerülöd?
Korábban a fantasyt kerültem, nagyon nem jött be, de aztán elkezdtem afelé is nyitni. Sőt, a Buglyó Gergely: Szürke vér című könyve tetszett is!

- Hogy néz ki a könyvespolcod? Színek/írók szerint rendszerezve vagy kaotikus össze-visszaságban?
Van az ágyam fölött egy polc, ez az "aktuális könyvek polca": amit épp olvasok vagy el szeretnék olvasni, vagy könyvtárból kivett példány, az ide kerül. Ha elolvastam a könyvet, átkerül a két könyvszekrény egyikébe. Persze figyelek arra, hogy a hasonló stílusúak, sorozatok, egy szerző művei együtt legyenek. A két felső polcon a régi könyveim találhatóak, amiket a szülői házból hoztam el: klasszikus szépirodalom és kötelező olvasmányok vannak köztük főleg. No és kihagytam: kislányomnak külön könyvespolca van, amit már ő is kezd kinőni.

- Van kedvenc íród, könyved, amit feltétlen ajánlanál az olvasóidnak? És az ellenkezője, amiről/akiről lebeszélnél mindenkit? 
José Saramago: Vakság (csak erős idegzetűeknek!) 
Niccoló Ammaniti: Én nem félek
Agatha Christie: Tíz kicsi néger
Tracy Chevalier: Leány gyöngy fülbevalóval 
elsőre most ezek ugrattak be, mint kedvenc könyvek. És persze "vén fejjel" én is kedvelem a már említett Szent Johanna Gimi sorozatot :))
Ami meg nem jött be, arra konkrét példát most nem mondanék, mert igaz, volt olyan könyv, amit szenvedés volt olvasni, vagy számomra túl gagyi volt... de ki tudja, hátha másnak meg pont ez tetszik.







Fotóból először olvasóst akartam megosztani veletek (ahogyan kislányomnak olvasok), de aztán úgy döntöttem, inkább egy friss és vicces kép álljon itt, mivel ez a vidámság jellemző ránk :)

Koalány blogjait itt tekintheted meg:

Könyves blogom: http://koakonyvek.blogspot.hu/
Programajánlós blogom: http://koajanlo.blogspot.hu/

Nagyon szépen köszönöm az interjút és még sok bejegyzést kívánok neked a Könyvfalók soraiban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates