2014. február 25., kedd

# fantasy

Kelemen Zoltán: Első 21 novella

Ez a könyv a szerző ajándékaként érkezett hozzám a képzelet valóságából. Előtte kíváncsian vártam, mert szerettem a novellákat és érdekelt hogy valósul meg ez a műfaj a fantasy-sci-fi-misztika kategóriában. 
Történt, hogy megkaptam a könyvet; felütöttem, ahogy szoktam és itt nyílt ki: "Vigyázz, mit teszel a továbbiakban, lehet, hogy más, aki szintén a nyomodba jut, nem lesz ilyen kegyes..." Kis idő múlva valaki felhívta a borítóra a figyelmem, konkrétan arra, hogy mennyire borzongató és én is jobban megnéztem. Megmondom őszintén elijesztett, pedig eredetileg nem találtam benne semmi különöset. Így aztán húztam-halasztottam, és vártam a megfelelő pillanatot, hogy belefogjak. Egy téli estén jött is az érzés, hogy akkor most szükségem lenne valamire, ami nem a megszokott és kizökkent a mókuskerékből.
21 felnőtt mese, pont olyan rövidek, mint amiket a gyerekeimnek szoktam esténként mesélni ;) Történetek különleges helyszínekre repítenek, a világegyetem különböző helyszíneire; legyen az az ókori Egyiptom vagy egy másik bolygó. A események csakúgy pattognak; a szereplők ide-oda röpködnek, mindenféle lénnyel-élőlénnyel tudnak kommunikálni, természetesen mindig minden megoldódik, mert a képzelet határtalan. Az ember úgy érzi bármi megtörténhet különösebb érzelmi megrázkódtatás nélkül. Az élet úgy van, ahogy van - ha kell örülünk, ha kell bánkódunk. Ha kell ünnepelünk, ha kell harcolunk.
Olvasóként is pont így éltem át a történeteket. Eleinte kíváncsian olvastam és hümmögve fejeztem be az első néhány novellát, majd egyre inkább érdekelt, hogy vajon mi juthat még eszébe az írónak és annak mi lesz a végkifejlete. Leginkább a borító témáját szolgáltató történet maradt meg bennem, egy különleges lány rövid életét mutatja be fantasztikus elemekkel. 
Számomra hihetetlen, hogy mennyi mindent elbír a képzelet és mindezt még szavakba képes is önteni az író. A maga fiatalos kuszaságával egy igazán lendületes kötet sikeredett ebből a 21 novellából. Leginkább az író korosztályának tudom ajánlani :)

A szerzőről:
Kelemen Zoltán (1986 - ; Kolozsvár, Románia)
Tanulmányait a kolozsvári Brassai Sámuel Elméleti Líceumban és a Babeş-Bolyai Tudományegyetemen végezte: történész, könyvtáros, fényképész és tv-operatőr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates