2017. augusztus 24., csütörtök

# Agave Könyvek # gyilkosság

Julia Heaberlin: Véres margaréták

Agave, Budapest, 2016. 368. oldal
A ​16 éves Tessa Cartwrightra egy texasi mezőn találnak rá egy félig kiásott sírban. Éppen hogy életben van, mellette egy másik fiatal lány holtteste hever. Később sem emlékszik rá, hogy hogyan került oda, és az események után már csak úgy emlegeti a média, mint az egyetlen életben maradt Margaréta. A gyilkos ugyanis mindig nagy margarétamezőkön szabadult meg az áldozataitól, akit Tessa megtalálása után sikerült elfogni. Vagy legalábbis mindenki ezt hitte.
18 év telt el a brutális gyilkosságok után. Az elítélt gyilkos kivégzésre vár, de továbbra is ártatlannak vallja magát. Egy csoport mindenre elszánt texasi ügyvéd felkarolja az ügyet, újra meg akarják vizsgálni a bizonyítékokat, és nem sokkal később csatlakozik hozzájuk egy elismert törvényszéki elemző is. Az ügyvédek Tessa segítségét kérik, hogy vesse alá magát hipnózisnak, hátha felszínre kerülnek a múlt borzalmas emlékei.
Azt azonban senki sem tudja, hogy Tessa fájdalmas titkot rejteget: valaki már évek óta margarétákat ültet a kertjébe. Vajon az igazi gyilkos űz kegyetlen játékot vele?
A Véres margaréták egy rendkívül eredeti és sokkoló pszichológiai thriller, amely mesterien adagolja a feszültséget, miközben a jelen és a múlt eseményei között egyensúlyoz. Egy nő története, aki az idővel versenyt futva próbálja megfejteni saját rémisztő emlékeit, mielőtt a gyilkos újra lecsapna rá.

Ezt a könyvet több, mint fél éve el akartam már olvasni, de csak most került rá sor. Már akkor piszkálta  fantáziámat, amikor a tavalyi Molyos Mikulás ajándékozásra végül ezt küldtem a csomagban. Elsőként a borító fogott meg, szerintem egyszerűen gyönyörűre sikerült, valamint a fülszöveg is sokat ígérőnek tűnt. A kötet minőségét nem tudom megítélni, mivel kölcsönkönyvről van szó, amit egyszer olvastak előttem. 
A történet két szálon fut. Egyrészt követhetjük a 18 évvel ezelőtti eseményeket, amelyek Tessa megtalálásától egészen a gyilkos elítéléséig eltelt időszakot mutatja be. Másrészt pedig a jelenben, ahol főszereplőnk már felnőtt. Felkérik, hogy segítsen felidézni az emlékeit az eseményekkel kapcsolatban. Mindkét esetben, majdnem a regény végéig ő  meséli a történetet, E./1.-ben, majd a regény vége fele már más is bekapcsolódik, valamint rövid részleteket kapunk a tárgyaláson történt vallomásokból is. A főszereplő személyét szerintem nagyon eltalálta az írónő, nekem nagyon tetszett, hogy nem egy önmagát sajnáló főhőssel van dolgunk. Annak ellenére, hogy vannak gondjai, mindig megpróbálja reálisan megközelíteni a történteket. 
Sajnos a történettel már kevésbé vagyok megelégedve. Valószínűleg már túl sok thrillert olvastam, és vártam a nagy csavarokat, amik viszont itt elmaradtak. Igazából nem igazán lepett meg a végkifejlet sem. Ahhoz képest, hogy brutális gyilkosságokról volt szó,  nem igazán tudta a könyv átadni ezt a sötét hangulatot. Az események sokszor zavarosak voltak, épp az imént fejeztem be e könyvet, de már azon gondolkodom, hogy is került Tessa a gödörbe.... 
Összességében talán annak ajánlanám, aki vágyik valami krimiszerű történetre, de nem bírja a véres részleteket. Azokkal ebben a könyvben nem fog találkozni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates