2012. november 18., vasárnap

# havi összefoglalók

Októberi összefoglaló




Kedves Olvasóink!

Tartalmas, és izgalmas hónapon vagyunk túl, ebben az októberi idényben bizony számtalan jobbnál jobb könyvvel találkozhattatok a Könyvfalók blogon. 

Mindjárt a hónap elején jelentkezett Niki az októberi megjelenések listájával, melyben én magam is találtam olyan kötetet, melyet szívesen olvasnék. Sőt „akarom” könyv is szerepelt benne, mégpedig Karen White – Hazatérés című műve mozgatta meg leginkább az ajánlóból a fantáziámat. Niki ismét egy olyan válogatást hozott nekünk, melyből a család szinte minden tagjának találhatunk kedvére való olvasmányt.

Koalány is izgalmas ajánlót írt, méghozzá Jostein Gaardner –A történetárus c. könyvéről. Ennek az írásnak különösen örültem, mert régóta vágyom arra, hogy elolvashassam végre ezt a kötetet, s így most még közelebb kerültem a vágyamhoz. J Másik ajánlata a hónapra Koalánynak egy japán, utópisztikus kiadvány, mégpedig Kazuo Ishiguro – Ne engedj el c. könyve. 

Október hónapban megtudhattuk azt is, hogy miként szerepelt a Könyvfalók blog a Goldenblog 2012-es blogversenyen. Köszönünk ezúton is minden szavazatot. 

A hónap folyamán igyekeztünk a bevezetett új, rendszeresen megjelenő rovatainkat érdekessé, információdússá tenni, így szerdánként a „Kiváncsi Szerdá”-ban olvashattatok első alkalommal a  könyves blogolás nyújtotta élményekről, majd a karácsonyvárás jegyében a kedvenc karácsonyi olvasmányok is szóba kerültek. A harmadik héten a feldobott kérdés alapján bloggereink elmesélték, hogy ki milyen stílusú könyvet választ legszívesebben az olvasáshoz, s megosztottak velünk néhány nagy kedvencet is, majd a negyedik héten, a halloween jegyében néhányan arra a kérdésre válaszoltak, hogy mi a kedvenc borzongató könyvük, valamint melyik a kedvencük, mely ehhez a levélhullatós, egyre hidegebb évszakhoz illik. 

Másik rovatunk, a „Gyereksarok” minden szombaton jelentkezik, s számtalan kedves könyvet ajánl a gyermekek számára. Én minden alkalommal, amikor olvasom, találok benne számomra megszerzendőt, és olyat is, amely kellemes, élményekben gazdag nosztalgiát ébreszt a szívemben…az egyik ilyen nagy kedvencem volt gyermekkoromban a Mesél az erdő sorozat, melyet Niki is megemlített, mint kedvencét.  Természetesen az érdeklődők a rovatban nem csak régi, klasszikus, retro meséket, gyermekirodalmat találhatnak, hanem az újdonságokról is olvashatnak. Gyereksarok bejegyzéseink elérhetőségei: 1. 2. 3. 4. héten.

Nagy kedvencem SzaMárti Padláson jártam c. rovata…, talán mert én is imádok padlásra járni, csak már a környezetemben lévő összes ilyen helyet kifosztottam régen, így nem tudok olyan kincsekre bukkanni, mint a rovat „gazdája”. Irigylésre méltó dolgokat talál, és nagy élvezettel olvasom bejegyzését, ebben a hónapban például a Jancsi és Juliska c. térbeli mesekönyvről.
Mártitól egyik kedves íróm, Victor Hugo könyvéről a A nyomorultakról is olvashatunk, s úra felfedezhetünk egy nagy klasszikust.

Én személy szerint nagyon szeretek írókról interjút olvasni, és úgy általában nagyon szeretem a „beszélgetős-bejegyzéseket”. Októberben Adry Könyvmoly jóvoltából kettőt is olvashattunk. Az egyik interjú, a manapság népszerű Rupáner—Gallé Margó írónővel, a másik pedig a Rukkola Könyvcserélde oldal csapatával készült, s nagyon szórakoztató elolvasni. Reméljük Adry máskor is jelentkezik interjúkkal.  Ő egyébként ebben a hónapban be is mutatkozott nekünk, így még többet megtudhatunk róla mint bloggerről, emberről. Sőt, ha felmentek a saját blogjára, ott szavazhattok az év könyves blogjára is! Adry könyvmoly egyébként ebben a hónapban nagyon aktív volt, hiszen megírta Cat Adams - A vér dala c. könyvről szóló bejegyzését is Nektek. 

Nagyon szeretem a magyar írónőket, így például Szabó Magdátis. Nagy örömömre szolgált, hogy Szövetes-Nagy Annamária írt Az ókút c. kötetről, amit én is szeretnék elolvasni. Ezért is szeretem egyébként a Könyvfalók blogot, mert rengeteg tippet kapok arra nézve, mit olvassak szabadidőmben.  Annamária egyékbént megörvendeztetett bennünket Isabell Allende – Kísértetház c. könyvéről szóló véleményével, aminek én azért örültem, mert még nem olvastam a könyvet, nem is igazán hallottam még róla, így új információkhoz juthattam általa. 

Nikitől a hónapban két nagyon népszerű könyvről olvashattok, Kendare Blake – Vérbe öltözött Annájáról és E.L. James – A szürke ötvenárnyalata c. kötetről is írt. Ez utóbbiról egy igazán hosszú és jó kis bejegyzést. Az ötven árnyalat trilógiához még nem volt szerencsém, de bejegyzése segítségével még inkább kedvet kaptam hozzá. 

Timi Halász Péter – Második Avenue c. kötetéről írt, amely nekem is személyes nagy kedvencem, így nem is csoda, hogy élvezettel olvastam írását. 

Én októberben két könyvről írtam Nektek bejegyzést, az egyik Cassandra Clare által írt Pokoli szerkezetek – Az angyal c. könyv volt, a másik pedig Jim Butcher – Pusztító vihar c. könyve volt. Most úgy tűnik misztikusra vettem a figurát, de nem bánom, mert mindkét könyvet nagyon szerettem, és a sorozatok következő részeit is szeretném olvasni majd. Ha már rólam van szó, és én írom az e havi összefoglalótk, akkor felhívom a figyelmeteket arra, hogy ebben a hónapban elolvashatjátok Timi által írt augusztusi, és Koalány tollából származó szeptemberi összefoglalókat is.

Láthatjátok, hogy nem túloztam a bevezetőben, valóban tartalmas hónapon vagyunk túl, s remélem, továbbra is olvasóink között üdvözölhetünk majd Benneteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates